China goes Baywatch



Idag lämnade jag in sista uppgiften för BIGC och har numera spring break! Simon hade också sin sista tenta idag så han kom över och vi firade vår frihet med en flaska Great Wall och att läsa på om Vietnams historia. Det där landet är ju värre än Israel-Palestina, med konflikter så gamla att de till och med var gammalt stoff på Jesus tid. Jämför man med vad man läst och sett om andra världskriget i Europa så verkar allt i öst vara tusen gånger råare och mer brutalt. Och då står japsarna för en helt egen klass av tortyr.


//


Idag hittade jag en låt i mitt iTunes-bibliotek som jag blev blixtförälskad i och kände mig som en töntig fjortis som hela dagen satt och lyssnade på en och samma låt, om och om igen. Den var så jäkla bra och jag började googla på artistnamnet.
När Simpan kom berättade jag om min nya kärlek och gick in i detalj på den snygga vändningen från bryggan till rerängen med mera med mera. När jag berättade att låten hette "Nimble Fingered" så säger han lite pafft "men det är ju min gamla engelskalärare. Och det är gympalärarn' som spelar gitarr". Det var alltså därför jag inte hittade nåt på google... Kände mig lite plump och skamsen och när jag sedan försökte lyssna på låten igen såg jag bara en 40-årig estetlärare med skinnväst och hästsvans framför mig. Och en kille med röd träningsoverall och gitarr i bakgrunden. Nej, nu var det inte alls samma sak. Jag blev deppad. Men nu, några timmar och flera lyssningar senare har jag ändå lyckats med att omvandla läraren i mitt huvud till en någorlunda het lärare à la Kurt Cobain som fyrtioåring men inte lika knarkig. Killen i träningsoverall får jag dock inte bort, men han får väl vara kvar och se lite indie ut istället.


//


Med strand och bad i tankarna när jag satt och surfade (hehe) snubblade jag över den här artikeln.
Bra att de manliga tränarna är klädda i militärmönstrade byxor och hatt. Så tjejerna vet vem som bestämmer menar jag.


Kanske ska inviga den här "dansen" till nästa midsommar? Byt ut midsommarstången mot en man bara :)

Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback