Påminnelse: Du är i Kina

Snart har jag packat klart för vår tripp till Inre Mongoliet som bär av imorgon bitti. Tio timmar sittande (lyckades köpa till oss ett par sittbilj ist för tio h ståplats) på bussen som ska ta oss till Xilinhot.

Gårdagen spenderades på Kinas nationalmuseum. Vår lärare i förpackningsdesign hade bett oss gå o titta på en time limitied utställning som finns där. Tjusigt värre. Museibyggnaden är helt gigantisk. Hmm.. Känner att det här med blogga inte riktigt är min grej såhär på morgonkvisten.. Men det var iaf mkt trevligt o gå runt där med mina nya klasskamrater.

Gårdagen blev senare något tung då jag fick se flera saker som utlänningari vanliga fall inte brukar se här. Nog skrivet om det.


Entrén till Nationalmuseum


En del av utställningen Creative Junctions


Eftermiddagspromenad i Hutongerna


Jag och Simon firade vår månadsdag (34!) med att på traditionellt vis gå o äta middag. På traditionellt vis blev vi även så mätta att vi höll på o kräkas. Vi lovade varandra att aldrig mer gå på buffé tillsammans. Men annars superhärlig kväll! <3


Lunch med lärarna och utbytesstudenter. Som ni kanske ser är Napoleon Dynamite här som utbytesstudent. Han har med sin kompis Pedro oxå, som sitter näst längst till höger.


Kinesisk talk show på kinesisk klubb.


Återförening av rum 709

puss o kraam nu ska jag gå o ha lektion i 3D animation!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback