Kursletande och åter kursletande

Denna dag som så många andra har gått åt att leta kurser.
Antingen så krockar kurserna med varandra, rent schemamässigt, eller så handlar de om något som inte alls har med mitt program i Sverige o göra. Den långsamma gången till ett fullständigt schema beror mycket på att de gärna bara delar med sig av lillfingret. De vill inte gärna dela med sig av alla kurser, eller alla scheman.
Idag när jag var o handlade så hittade jag mitt favoritgodis! Jag blir som en bottenlös brunn när jag äter dessa så det var tur att jag tog en bild på dem direkt efter att jag köpt dem, för nu ligger de i min mage!
Till min stora glädje har platsen utanför mitt fönster blivit en byggarbetsplats. De börjar arbeta klockan sex på morgonen, och slutar kring nio på kvällen.
Jag vet inte om kineserna tror att studenterna inte har egen musik, men varje dag mellan 17 och 22 spelar de musik på högsta volym ur campusets högtalare. Var från början lite mysigt med kinesisk smörpop om kvällarna, men är numera av en helt annan åsikt. Kineser måste ha ljud jämt! Oavsett vad de gör. Det spelar ingen roll vad för ljud, eller hur högt, så länge det är ljud. Kineserna måste ha stålhuvuden, för jag vet att mitt huvud blir ganska trött av ljud från borrmaskiner o hamrande, husmor som spelar radioteater på högsta volym i korridoren och kinesisk smörpop på en och samma gång. Kineserna däremot verkar inte bry sig för fem öre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback