Shooting for the stars

Hej allesammans!
Haha den här dagen har varit jättekonstig. Fick ett mess i måndags utav en av mina lärare där det stod att någon tv-kanal skulle komma till campus där de skulle spela in auditions för de som ville delta. Detta skulle ske kl 10 idag. Jag snackade lite med min kompis om detta, och hon sken upp och sa att det antagligen är för Spring Festival 2012. Åh, tänkte jag, och kom på att jag är i Vietnam då, och sen tänkte jag inte mer på det. Jag hade dessutom lektion kl 10.
Efter lektionen ringer en annan av mina lärare och låter lite halvt anfådd. "Isabel, var är du?! Du måste komma hit, ja ja ja! Det är tv här som vill filma dig!". Jag förklarade lugnt för honom att jag redan visste att de var där men att jag inte skulle vara med, då jag ändå inte kan vara med sen osv. "Va? Va snackar du om?! Det är inte då det spelas in. Kom nu!". När jag kommer dit är det självaste CCTV som är där. För de som inte vet, är CCTV Kinas motsvarighet till SVT. Med andra ord JÄTTESTORT med tanke på att de ändå är 1 miljard i det här landet...
Jag pratar lite med den söta programledaren som säger att hemsidan där mitt klipp kommer läggas upp har 80 miljoner användare världen över. Jo tjena, jag blev inte ett dugg nervös. Vad sjutton ska jag sjunga då? Nåt som kineserna gillar... Kan ingen kinesisk låt förutom en halv vers av Zhongguo Xin. Det duger inte. Jaha, engelsk låt är också ok? Ah! Big big girl med Emilia är jättestor här i Kina. ALLA kineser kan den låten. Och Emilia är ju till på köpet svensk! Den tar jag! Haha. Efter att jag sjungit klart står min manliga lärare med tårar i ögonen och klappar hysteriskt vid sidan av kameran. "ååååååh va bra! Jättebra!" Tilläggas bör att han är 1.60 lång och inte väger mer än 50 kilo. Kände mig nästan som en trotsig tonåring som hade sin pinsamma morsa vid sidan av scenen.. haha, nej han var jättesöt. Men när de stängt av kameran börjar teamet mumla med varann och pekar på mig. Sedan kommer den kedjerökande kameramannen fram och säger att de vill knäppa några bilder med mig. Jag posar på à la china style och min lärare klappar händerna. Sedan säger de att jag ska vara med i en tv-show om några veckor, med kostymer och iscensättning och hela paketet. Är heltaggad och känner mig i lite chock, om man nu kan vara det samtidigt. Meja, släng dig i väggen, här kommer jag!
Feg som jag är vågar jag inte lägga upp länken. Klippet lades upp nu ikväll.

Kommentarer
Postat av: mattias

haha vad sjukt bra! big in china! men sluta jamsa, lägg upp länken :)

2011-11-30 @ 17:09:25
URL: http://herrhjelm.blogg.se/
Postat av: Julia

Underbar story, men du måste ju lägga upp länken! Vi måste ju få höra resultatet så vi kan like:a sönder det! :)

2011-11-30 @ 17:38:17
URL: http://prick.blogg.se/
Postat av: Jo

Haha! Jag vill seeeee klippet!!

2011-11-30 @ 17:44:21
URL: http://cinefilista.blogg.se/
Postat av: grazzi

HAHA AWESOME! jag vill också se!!!

2011-12-08 @ 23:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback