Kontaktperson: Isabel Johannesson alias 永梅

Har agerat studievägledare idag. Älskar min studievägledare på LiU, som verkar förstå vad jag har att göra med för kontorsfolk här. Kanske inte minst för att själv varit i kontakt med dem. Dagens uppgift var att försöka få in min bästa kompis här till nästa termins kurser i Sverige trots att ansökningstiden gått ut. Finns tydligen fler än jag som missar registeringstider :) Efter mycket om och men blev det istället att hon får komma till Norrpan i höst istället. Hennes största oro över att vara där på hösten är de hemska ryktena om den mörka vintern. "Kan en kines överleva i ett land där det är ständig natt?" frågade hon mig. Hon är så söt. Men det är faktiskt lika mörkt här som där.
Nu kommer det istället två andra kineser och livar upp (?) Norrpan i vår. Har inte träffat dem och vet inte om det är tjejer/killar. Jag hoppas dock innerligt de kommer trivas i lilla staden, och att gdkarna är snälla mot dem ;) Känns roligt också att veta att det till viss del är min förtjänst att två personer härifrån ska få åka och bo i Sverige ett tag.
Har förresten sett att många, precis som i Sverige, hoppar över vissa brunnar som om de gav otur med sig. Kommer jag ihåg rätt tror jag tecknet står för "ånga". Gör mig alltid lite glad när jag här ser kaxiga tonårstjejer hoppa över brunnar och tänker att vi kanske inte är så olika ändå.

Ha en fortsatt härlig dag, fina ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback