Här var det tomt

Oj oj oj. Så dålig på att blogga som jag varit de senaste veckorna trodde jag ju aldrig att jag skulle vara!
Livet kom väl emellan...
Det som hänt sen sist är i stora drag:
* Härlig men kall resa till Inre Mongoliet, som för sex av nio av oss slutade med en rejäl matförgiftning. Självklart var norrlänningen Åsa och polacken Simon två av de tre som klarade sig. Stålmagar de där två... Men jag var glad för det, då de gav mig medlidande och imodium :)
* Resa till Taishan med lärare och tre utbytesstudenter. Gick upp för berget, medan de andra åkte linbana. Är man svensk åker man banne mig ingen linbana... Men var bra trött uppe på toppen. De andra hade ju stått och väntat på mig i flera timmar, så de tyckte att det var lagom att jag fick titta på utsikten i tio minuter för att sen ta sig ner igen. Det tyckte inte jag, så jag sprang iväg och kom inte tillbaka förrän efter en timme. Jag hade ju inte gått upp för berget för att stå på toppen i tio minuter. Dessutom hade jag ju burit deras vatten på fem liter som de tyckte att jag kunde ta, eftersom jag hade en så bra ryggsäck. Jag tyckte väl att de kunde ha stått ganska bra på linbanans golv, men jaha, det blir väl mer utmaning så...
* Spelat in en reklamfilm för en dyr hot potrestaurang som ska visas i USA. Tio timmar tog det, och jag kommer nog inte äta mer hot pot på det här året.
* Firat halloween på ett gigantiskt ställe med 2000 pers utklädda till gud vet vad. Själv var jag blond för en kväll ;)
* Haft mamman o pappan på besök! De kom hit i fredags och vi har haft riktigt trevliga dagar med grattis i efterskottsfirande för mamma och roomservice i morgonrockar (inte personalen då alltså) på hotellet :)
Nu har de åkt iväg till Japan för att hänga lite där, men sen kommer de tillbaka i tre dagar på söndag :)
* Pluggat så det står härliga till. Alla läxor kom liksom på en gång. Ska vara med i en internationell designtävling oxå som jag måste börja finurla på...
Nu sitter jag i ett studentrum med blått ljusrörslyse och en ryss som spelar WoW på högsta volym. Han har dessutom Basshunter på högsta volym, vilket dånar in i mina öron då jag inte har några hörlurar. Känns lagom charmigt.
Pussokram

Kommentarer
Postat av: gunnel

Kul! jag är en trogen bloggläsare och har tyckt att det har varit lite si on så med uppdateringen.PS träffat din storasyster Alice idag.Kram

2011-11-09 @ 22:27:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback