Så mycket större



Kineser klarar på något sätt att få mycket professionella och påkostade evenemang att lätt se oprofessionella och budgetaktiga ut. Därför har jag hela tiden tänkt att denna tävling jag var med i för några veckor sen (när jag sjöng Big big girl) inte egentligen var någon stor grej. Hemsidan där mitt klipp ligger uppe ser ju knappast ut som någon American Idol-auditionsida.


För några dagar sedan fick jag veta att jag gått vidare av de 500 som cctv valt ut från början. Så jag skulle bege mig till dem idag. Vad jag skulle göra visste jag inte riktigt, förutom att de skulle spela in och att jag skulle "ta på mig något fint". Det gjorde jag, och fick också med mig Simon och Åsa som fick sitta i publiken. Min plats i salen där allt spelas in blir bredvid en kille och en tjej från Malaysia som också gått vidare. De berättar att deras lärare sagt att den här showen är jättestor i Kina och att många som är megakändisar i Kina nu, en gång började i just den här tävlingen. Yaiks!


Showen börjar, och som alltid i kinesiska sammanhang ska den ena och den tredje hålla tal innan det hela kan dra igång på riktigt. Jag lyssnar med halva örat, men sedan knuffar killen bredvid till mig och säger "grattis! Vi ska sjunga på den stora grejen på vårfestivalen!". Kvinnan på scen hade sagt att det var den sista av de fyra kategorier som de precis visat på storskärm, som gått vidare, och i den kategorin var både jag och mina nyblivna vänner! Tilläggas bör att CCTVs Spring Festival Show är det största tv-eventet på hela året. Det här kan ju inte stämma. Ska jag vara med där?! Det är ju enormt! Jag är alltså, av alla de som varit med och gjort audition i hela Beijing en av de få som gått vidare? Med min klena sång? Tror knappt på det själv.
Sedan slår det mig att jag ju inte är här under vårfestivalen. Då är jag i Vietnam och lapar sol...


Nåväl. Vad är väl en bal på slottet...


Såhär såg det ut förra året

Jag med juryn för fotostund efter inspelningen.

Photo shoot med ytterkläder och programledare. Kvinnan till höger har jag ingen aning om var hon kom ifrån.

Team Sverige fick sig också en bild med backdropen

Bai baaai!


Kommentarer
Postat av: Sparre

Haha det är ju skitkul ju =).

2011-12-20 @ 16:42:48
Postat av: Elias

Sick sick sick! Men skippa Vietnam och låt partiet, och det kinesiska folket höra din skönsång!

2011-12-21 @ 00:14:19
Postat av: Isabel

Sparre: Jag veet! Det är galet haha!

2011-12-22 @ 08:14:24
URL: http://bellainbeijing.blogg.se/
Postat av: Isabel

Elias: Är ju jättetråkigt att jag missar hela kalaset, men festivalen är verkligen mitt i mitt vinterlov.. :( Men Vietnam med en Simpaj är inte fy skam det heller :)

2011-12-22 @ 08:16:19
URL: http://bellainbeijing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback