Och så var julen över



Jag har överlevt! En jul utan prinskorv och köttbullar trodde jag skulle få ödesdigra konsekvenser för Isabels tro på livet, men tro det eller ej; jag är kvar! Helgen har spenderats med mycket trevligt sällskap, charader och försök till svensk julmat. Naglarna blev fransk manikyr med strasspluttar på för den som undrar...

Nu har alla föreläsningar på min skola slutat och det är tentaperiod. Detta betyder att jag sedan i måndags spenderat 23 av 24 timmar av dygnet inne på mitt rum. Det är nästan tomt på campuset då alla andra studenter gör detsamma. Är på sina rum och pluggar alltså.

Just nu sitter jag med en platspåse på huvudet. Kammade igenom håret imorse och insåg att håret var så torrt att man hade kunnat riva morötter på det. Som om inte det vore nog har jag tappat cirka hälften av min man, precis som förra gången jag var i Kina. Näringsfattig mat plus supertorr luft är inte direkt nirvana för pälsen på huvudet. Så imorse fick jag nog och smetade in alltihop i olivolja. Åh vilken doft! Blundar jag kan jag låtsas att jag är i Italien och äter mozarella med tomater och basilika med ett gott glas vin och sitter och väntar på att min Frutti di Mare snart ska komma till bordet. Men så öppnar jag ögonen och ser i spegeln en osminkad isse med taskig hy och en plastpåse på huvudet. Inget La Dolce Vita direkt...

Igår skaffade jag och simona visum för vietnaaaam. Om två veckor och tre dagar åker vi! Vi ska mellanlanda i Hong Kong, men för massa veckor sedan ställde de in flyget som skulle tagit oss vidare till Hanoi. Inte jätteilla för oss, då vi då får en extra dag i HK som båda älskar. Men här såg jag också chansen att få gratis boende från flygbolaget. Är man svensk så är man, och ser man en chans att få något gratis är man inte sen att kasta sig på luren. Detta var dock svårare än jag trodde, då flygbolaget (HK Airlines btw) totalignorerade oss. Efter två månaders frenetiskt mailande och ringande utan något svar fick jag nog och skrev ett långt och bittert mail. De svarade efter tre timmar. De ursäktade sig och gav oss en hotellnatt på lyxhotell med spa, pool(er!) och magisk fönstervy. Märks att jag är dotter till mästaren på klagobrev som genom sitt skrivande alltid får sin vilja igenom.

Nu ska jag ut och träffa två fnittriga och klängiga kinestjejer som vill fråga ut mig om Sverige. När jag är med dem känner jag mig som jag tror killarna jag o mina kompisar var kära i på mellanstadiet kände sig.

Puss och kram och här har ni en drös bilder från helgen!
Åsa aka Ray Charles rullade på fredagkvällen köttbullar med mycket lök i.


Julaftonsmorgon. Simsabels säng bestod av två soffkuddar på golvet vilket oväntat nog var ganska bekvämt ändå.

På julafton fick alla välja ETT paket var, för resten skulle sparas till skotten Claires julafton (25e). Simon fick ett myggnät, hehe.


Coola gänget på väg till julfrukost.



Gruppbild under julpromenaden


Tjusiga tjejer i köket





Charader och jag hade som tur var en team mate som tog leken på lika blodigt allvar som jag. Vi vann (såklart)

Myran Isabel på juldagsmorgon. Dags för paketöppning!

Simon fick helt klart årets finaste present som innehöll ett bidrag till WWFs fond mot slakten av delfiner i Japan. En och annan tår fälldes, och det inte bara av den kvinnliga delen av sällskapet.

Kommentarer
Postat av: Ella

Va härlig du e Isabel! Läser din blogg och den får mig alltid på så gott humör. Verkar som du har det bra där borta:) Hoppas att pluggandet kommer gå bra.Kämpa på. Stor kram Ella

2011-12-29 @ 11:01:15
URL: http://ellagustafsson.tumblr.com
Postat av: Isabel

Ella: Va söt du är! Tack så mkt och vad glad jag blir att du tycker om mina små historier :) Hoppas du har haft en underbar jul och att du inte saknar torontot allt för mkt. Massa kramar tillbaka!

2011-12-29 @ 11:24:10
URL: http://bellainbeijing.blogg.se/
Postat av: Åsa

Vilka fina bilder Isse! Jag tror allt vi hade en helt ok julhelg för att för att befinna oss på fel sida jordklotet.

2011-12-29 @ 14:48:22
URL: http://vilseibeijing.wordpress.com
Postat av: Isabel

Åsa: Tack sweetie pie! Jag kunde nog inte haft en bättre julafton på dessa breddgrader. Så tack för det med :)

2011-12-29 @ 15:42:01
URL: http://bellainbeijing.blogg.se/
Postat av: gunnel

hej hopp,ni ser ut att ha haft en riktigt bra jul .Tur att IKEA finns för det är väl där ni handlar sill o lax.Passar även på att önska ett GOTT NYTT ÅR!! o lycka till med tentorna.Kram

2011-12-29 @ 22:14:54
Postat av: Isabel

Gunnel: Ja, ikea gjorde vår dag! Men sillen var en besvikelse dock.. Smakade inte alls som sill. Men laxen var desto bättre :) Hoppas ni också haft en härlig jul, och att ni åt lite Janssons åt Simon :) Gott nytt år till er med, och hälsa farmor, gustav och jacob från moi!

2011-12-30 @ 07:56:54
URL: http://bellainbeijing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback