Julklappsshopping! . . .åt mig själv

Mötte upp simpan i eftermiddags och skulle shoppa julklappar åt diverse. Han blev i princip klar med alla sina på listan, medan jag själv mest hittade saker som passade i Isabels garderob och sminkväska. Läppstift, nagellack, mössa, glitterburkar, hårgrejer, skor m.m. Inte en enda present till nån annan blev det. Men oh så fin jag kommer vara när de andra tittar på när jag öppnar presenter från dem moaaha! neee. Skärpning Isse. Ska få till något till de andra. Snart.
Idag var jag center of attention på bussen som tog mig till en marknad här ute i Daxing. Då tänkte jag att jag var Jennifer Lopez och tog på mig solglasögonen och log och vinkade. Det började med att jag gick på bussen på vanligt vis och när jag satt mig märker jag att folk tittar mer än vanligt. Chauffören ropar ut i micken "utlänning, vart ska du" "ta mig till the oak room!" ropade jag tillbaks. hehe. Nej, ja ska att jag skulle handla kläder på marknaden. Han nickar medstämmande och vid det här laget har alla i bussen sina två ögon på mig. Någon skickar fram sitt barn för att "ta en bra titt på den söta utlänningen". När jag kliver av vinkar alla och säger hej då och ler så att alla tänder syns. "bye bye" vinkar jag tillbaka med en väl inövad prinsesshand.
Konstigt folk det här. Och imorgon kommer det knappast bli mindre knäppt. Berättar imorgon ;)
Nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback