If you really love christmas, come on and let it snow



Idag har jag lämnat in min sista läxa för december. Och nästa vecka börjar sista kursen. Då har jag bara tre kurser per vecka, så det kommer kännas konstigt. Efter att jag lämnat in läxan firade jag med att titta på Love Actually. Åååh så bra den är! Känner mig som en liten tant när jag i min ensamhet ger ifrån mig små oohs och aahs och ler och har knäppt händerna i knät. Jag gav den till min kinesiska kompis för ett tag sedan, och när jag frågade henne idag vad hon tyckte om den. "tjaa, den var väl helt ok". Helt ok?! Vad då helt ok? Den är ju bäst ju! Jag gav henne ett surt öga för det.


Igår hade jag svårt att somna då det var ett himla ståhej utanför mitt fönster. Klockan var nästan tolv, och tanten i mig kom fram igen då jag tänkte att "borde inte ungdomarna vara inne nu? Klockan är ju faktiskt mer än elva". De får ju inte vara ute efter elva, men nu var det i princip halva skolan som stod ute och skrek och gapskrattade. Min kompis berättade för mig idag att de tydligen fick vara ute då det var ovanligt många stjärnfall den kvällen. Så något som lät som gapskratt och skrik efter att man hört världens roligaste skämt var egentligen då de såg ett stjärnfall. Huh? De var så exalterade över att de sett ett stjärnfall att de ställer sig och skriker och skrattar? Kineser alltså... Det var dock väldigt passande med stjärnfallen igår, då tentaperioden precis börjat. Därför stod alla och önskade sig att det skulle gå bra på sina prov.

Eftersom det är tentaperiod så har skolan även stängt av filmsiten som studenterna använder sig av. Det är en sida, typ youtube, men med en himla massa långfilmer. Säkert superolagligt i Sverige, men de kinesiska skolorna ger detta som en belöning till sina studenter. Men under tentaP ska de studera, inte titta på film, så då har de stängt av hela siten fram till alla prov är klara. 7 januari närmare bestämt. Tack för den, säger jag.
Byyye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback