En ledsen mun


Det finns tre saker i mitt lilla liv som jag är besatt av, och när jag är som mest besatt kan jag bokstavligt talat inte tänka på annat. Det första är kärlek. Nu lät det jättecheesy, men kunde jag så skulle jag jämt ha en vit Scarlet o'hara-klänning på mig (den hon har i öppningsscenen) och sitta vid min chifonné (hur det nu stavas) och skriva långa kärleksbrev dagarna i ändå tills min man knackar på dörren och vi tillsammans går ut på en lång promenad över ängarna i solnedgången.
Det andra är falukorv.
Det tredje är prinskorv, och just idag kom besattheten och framför allt abstinensen av prinskorv tillbaka. Det blev värre när jag till min fasa insåg att jag inte kommer få äta prinskorv förrän NÄSTA jul! Jag missar ju midsommar, så det blir ett helt åååår fram till jag får möta dessa underbara ting! Jag blev ledsen. Piggade upp mig lite dock genom att tänka att jag i alla fall ska få äta hemlagade köttbullar på lördag.
Min mage, min hjärna, mitt hjärta och min själ vill inte ha några fler trötta dumplingsar nu. De vill ha prinskorv!!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Kan du inte be någon från Sverige att ta med sig prinskorvar till Kina? Jag ska dit på tjänsteresa i januari...

2011-12-22 @ 17:13:34
Postat av: Isabel

Lena: Självklart borde jag göra det! Min kompis här åker en sväng till Sverige och kanske kan plocka på sig några tills hon kommer tillbaka igen. Vet dock inte hur de klarar sig under så lång tid utan kyl...

Spännande med tjänsteresan. Kommer du hinna se något av staden eller är det bara jobb jobb jobb? :)

2011-12-29 @ 09:56:49
URL: http://bellainbeijing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback