Dumplingstjuvarna

Kom precis tillbaka från skolkantinen. De har öppet 5-7 varje kväll o är man inte där innan kvart i sex är det mesta slut. Får typ ta nån slajmig selleri om man kommer sent. Annars brukar de ha dumplings till i alla fall halv sju. Som de också hade när jag kom dit ikväll då de hade typ 25st kvar o jag trodde jag var lugn då det bara var en person före min tur. Men gick jag hem med några små söta dumplingsar? Nej, för tjejkinesen framför roffar åt sig alla! Vem sjutton gör så?! Och mer viktigt; hur kan hon klara av att äta 25 dumplingsar? Ska hon ha dumplingskalas?
Så för min del blev det oljiga potatisskivor med chili till middag. Snacka om snuvad på konfekten...
I fredags hade vi det finfint i alla fall. Simon fick sin donkenfrukost och ballonger och kungakrona och sen bar det iväg till diverse lärare för att fråga om tentan dagen efter. Plugg hela dagen, precis som han gillar (på riktigt) och sen var det dags för middag. Jag och Åsa hade beställt en tårta som vi skulle överraska honom med så vi sa att vi skulle "köpa tidningen" och möta upp de andra på restaurangen. Åsa sa att hon visste var den låg. Vi tänkte att vi skulle packa upp tårtan utanför restaurangen o komma insjungande när alla satt ner, men när vi kommer dit är de inte där. Istället ser vi gänget 15 meter bakom oss och springer in på restaurangen, skriker åt personalen att vi måste ha sax, skynda skynda nu ä dä bråttåm!! o langar upp tårtan på bordet. Men... vänta nu.. De går ju FÖRBI! va sjutton?! Ja springer ut o frågar simon om det inte var här vi skulle ses? "näää det är ju längre bort" "ok, vi ses där då, eehhee". Jag går tillbaka till frågetecknet åsa och säger att vi får ta tårtan bort till dem. personalen hade redan slängt kartongen så vi traskar på med tårtan i högsta hugg bort mot den andra restaurangen, då plötsligt simon ringer o säger att det var fullt där o att de är på väg till en annan rang. Den som låg bredvid den jag o åsa var inne på först. Vi vänder på klacken och kutar tillbaka med tårtan balanserandes så att de inte ska hinna se oss. Kändes som vi var med i fyra bröllop och en begravning.
På lördagen blev det lyxbuffé och boy vad vi åt! Inte så att vi spydde dock, men nästan. Sashimi, oxfilé, parmaskinka, parmesan, ceasarsallad, krabba, ostron, vin, drinkar, öl, fransk löksoppa, chokladfontäner - ja de hade ALLT!
Igår fick jag reda på en rolig grej som händer på torsdag. Spännande spännande!
Blir lite blandad kompott av bilder den här gången.
baaaaiii!
Simon och Åsa träffade på folk från KTH i en korridor, och efter att de fått reda på att Simon var tillsammans med deras kollegas dotter (plus att hans sa att han fyllde år) så fick han en påse bilar. Ibland kan det vara bra att vara tillsammans med en Isabel!






Dryg Isabel och dryga killar vid nationalbiblan


Nu har jag försökt ladda upp resten av bilderna i en timme, men de vill inte vara med. suck. får satsa på dem nån annan dag då.
baaaaii




Kommentarer
Postat av: Madre

ÅÅÅÅÅHHH sicken osis!! Kan känna besvikelsen ända hit över dumplingsar som försvann mitt under näsan...... Fyfy att göra så. Måste ju säga att bilderna bara blir bättre och bättre:):) Måste oxå bara fråga: Det här med krona på födelsedagen, är det ngt amerikanskt eller rent kinesiskt eller är det bara jag som inte förstått nånting alls????? Tror jag sett det på barnkalas på "donken" men inte annars....OCH Vaaaad händer på torsdag???????

2011-12-06 @ 21:52:28
Postat av: Isabel Johannesson

Jo, här firar man med papperskrona på huvudet :) Är också tradition att smeta in varandras ansikten med tårtan, men vi struntade i det denna gång :)

2011-12-09 @ 06:57:34
URL: http://bellainbeijing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback