Dejtingprogram och melonslajm

Idag kom den förväntade men inte så efterlängtade förkylningen. Ont i halsen som jag vet inte vad. Gick o köpte tjusigt te att kurera mig med. Fint va?


Har lyckats köpa två nya RAM-minnen till datorn oxå. Yay, snart har jag en egen dator igen! Har tröttnat på att försöka redigera bilder i förhandsvisaren, då d är d enda S har på sin dator som har något m bildredigering att göra. Hur kan man någonsin tro att killen går civilingenjör? ;)

Jag har börjat följa två program här. Det ena handlar om en tjej som är kär i en kille, o han är kär i henne. Det jobbiga är att hans kompis oxå är kär i henne. Draaaamaaah! Alla bråkar hela tiden, o ändå säger ingen vad de egentligen känner. Mkt underhållande. Är dessutom ett plus i kanten att tjejen har en jättestor och konstig peruk som de tydligen tror kan lura folk för att vara hennes riktiga hår. Ser ut som en hjälm.

Sen finns det ett annat program,非诚勿扰 vilket betyder typ You are the One. Är hur stort somhelst här. Kineser verkar älska dejtingprogram, för d finns en hel uppsjö av dem på alla kanaler. I detta program består panelen av 24 snygga tjejer. Programmet går ut på att en stackars kille ska presentera sig för tjejerna o de kan när som helst neka honom genom att trycka på en X-knapp á la America's got Talent. Ibland nekar alla 24 efter att killen bara sagt hej, o ibland är alla kvar till slutet. Är det någon tjej killen faller lite extra för, o som fortfarande är kvar när tiden är slut går de tillsammans glada och nykära ut från scenen o agerar som om d är giftemål nästa. Mindre roligt är d för de killar som blir utan tjej. När skärmen visar 0/24 spelas Carmina Burana på högsta volym och stackaren får med skamset huvud gå av scenen.


Den värsta lukten jag vet är hur d luktar från en rutten melon, då den liksom tappat luften och förvandlats till slajm. Det är precis vad vi hittade i bokhyllan och jisses vad d luktade! Har försökt vädra o skrubba varenda hyllplan, men lukten sitter banne mig kvar ändå! Och ja, vi har slängt melonen.


Nu ska jag titta på film m bluebi o dricka mer tjusigt thé. Puss o kraaam!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback