Ibland älskar man ju Kina

Fick en länk skickad till mig av syrran idag. Länken är från Damernas Världs hemsida med rubriken "Dagens shoppingtips" och hur man kan piffa till sig med en trendigt plisserad kjol för ENDAST 400 kr. Kul att jag bor i landet där de görs och kan köpa "originalet" i tillverkningslandet för ENDAST 47 kr.
Tror jag köper på mig några olika färger :)




Btw kan jag berätta om en irriterande men skrattretande sak som hände på gymmet idag.
Det är mestadels kineser på "mitt" gym och då alla tjejer fått lära sig att man ser ut som hulken om man kör styrketräning så är jag alltid den enda tjejen i styrketräningsrummet. Med detta sagt är jag därför ofrivilligt tittobjekt för många killar som vill ha någon att spänna sig lite extra för. Känns lagom kul...


Men idag i alla fall så försökte jag hitta en tom yta att köra lite benböj på. Jag hittade till slut en liten plats precis framför en spegel och började köra mina squats. Då kommer det fram en kille med lite för mycket självförtroende och säger åt mig att han ska stå där och pekade på hantlarna som låg på golvet och sa "jag ska använda de där". Jaha tänkte jag lite trött och orkade inte börja mucka och ställde mig en meter ifrån. Då han ser att jag tittar börjar han, istället för att köra sina hantlar, ställa sig i olika body builder-poser och spänna sina små muskler. Det hela kändes som något avsnitt ur Bert och jag kunde inte låta bli att skratta och springa och skvallra för Simon som stod och svettades i ett annat hörn. Killarna på gymmet är så oerhört förutsägbara och agerar som om de precis läst ut "The Game".
Simon träffade en gång en klasskompis på det gymmet. Varken Simon eller kompisen går på den skola som gymmet tillhör, men de har något fler och bättre maskiner än vad deras campus gym har. När Simon började snacka om hur mycket bättre detta gym var jämfört med deras campus så sa kompisen att han inte visste. Han är inte ens speciellt intesserad av att gymma, utan går enbart dit för att det har snyggare tjejer än vad de har på hans skolas gym. Haha.


Tydligen finns det en lista som många, till störst del manliga studenter, känner till. Den listar vilket universitet i Peking som har de snyggaste tjejerna. I topp ligger de skolor med någon inriktning på media och tv-produktion. Min skola ligger inte så dåligt till då det är en språkskola och har många utländska studenter.


Simons ligger i botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback